Typing . . . . .

Dalam dunia memang tiada jalan mudah untuk kita delete mahupun shortcut untuk segala jenis jalan yang kita mahukan atau inginkan atau juga kita idamkan.
Kalau ada pun, aku kira ramai yang ambil jalan mudah untuk berak ditempat tempat mahal, main mainan di bawah lampu cantik, tidur tanpa coli dan mungkin juga pulang bekerja tanpa zip seluar. 
Itulah......... Bila;
Tengah rasa nak marah, kita cuba control.
Tengah rasa nak sakit, kita cuba cari ubat.
Tengah rasa nak berak, kita cuba tekan perut, ambil sabun dan cuci.
Untuk rasa semua tu, tak mudah. Untuk mengawal semua tu, juga tak mudah. Serious tak mudah.
Ironinya, kita cuba.Kalau nak padam semua memang susah.
Kau ingat macam kapur sekolah, kau tulis banyak banyak lepas tu terus padam?

Aku taktahu kalau kau tahu dan faham kenapa aku tanya kau soalan macam tu.
Aku tahu dan faham apa jawapan yang kau beri untuk soalan aku yang tu.
Aku taktahu nak atur ayat,
Aku taktahu nak atur suku kata,
Aku taktahu nak enter celah mana, 
Nak ungkap segala kata.

Jujur, aku malu. Jujur, aku taip dan padam seribu kali untuk susun semula kalimah. Tapi,aku gagal.
Gagal.
Gagal.
G
A
G
A
L
.

No comments: